Zdalna pomoc informatyka w czasie pandemii

Zdalna pomoc informatyka w czasie pandemii

Bardzo często zdarza się, że problem naprawy komputera wcale nie wymaga fizycznej interwencji technika.
Idealna w tej sytuacji  jest zdalna pomoc, czyli szybka i skuteczna forma naprawy wielu problemów informatycznych. W dalszym ciągu jednak wielu ludzi wzywa techników do domu, tym samym wydłużając czas usługi, która może być wykonana szybciej, taniej i sprawniej.

Problemy systemowe.

Większość problemów z systemem około 50-60% z jakimi możemy mieć problem można naprawić zdalnie. Oczywiście jeżeli nie mają one wpływu na połączenie z Internetem. Polega to na udostępnieniu podglądu ekranu technikowi, za pomocą powszechnego programu do pomocy zdalnej TeamViewer.

Jak dokładnie wygląda zdalna pomoc technika?

  1. Konsultacja telefoniczna – technik określa czy problem można rozwiązać zdalnie, czy konieczna jest wizyta. Ustala czas wykonania, związane z tym koszty i metodę płatności.
  2. Klient pobiera plik instalacyjny programu TeamViewer i instaluje postępując zgodnie z instrukcjami technika, a następnie uruchamia program. Technik dostaje maila, a komputer Klienta zostaje automatycznie przypisany do naszej bazy. Dzięki temu możliwe jest wykonanie bezpiecznego połączenia.
  3. Po połączeniu się technika z komputerem zostaje wykonana określona usługa. Podczas tej pracy Klient powinien pozostać przed komputerem – pozostając w ciągłym kontakcie z technikiem.

Oczywiście po zakończeniu czynności związanych z usługą i rozłączeniem się z programem, technik nie będzie miał już dostępu do Twojego komputera!